dilluns, 17 de desembre del 2018

DIA DE LA MARATÓ PEL CÁNCER A COLLDEJOU 161218

Tot i el dia rúfol, ens vam llevar, vam preparar un bon esmorzar i beguda, ho vam posar a la motxilla i a les 10h ens vam trobar a la plaça. Allà ens trobàrem els que participaríem de la primera de les activitats del dia per la Marató de TV3 pel càncer: l’excursió pel terme per anar a col•locar un pessebre en un lloc emblemàtic del nostre entorn. Agafàrem el Camí de la Desenrocada i a la zona on Gaudí es va inspirar per bastir la seva monumental obra arquitectònica, a recer del vent, vam esmorzar plegats. Després vam fer el cim del Collet rodó. La vista des d’allà dalt és impressionant. Divises la muntanya i el mar d’una manera única. L’única ‘pega’ és que no veus Colldejou. Ja de baixada, a tocar dels ulls de Gaudí, vam posar-hi el pessebre commemoratiu. Passades les 14h arribàvem al poble. Una cerveseta i un vermutet al bar ens van aixecar l’ànim.

Havent dinat baixàrem a les escoles per fer bullir l’olla; per preparar la xocolatada popular. Allà a les 17h la gent va anar arribant a la sala del Casal. Mentre s’acabava de preparar la coca i la xocolata vam poder veure diferents vídeos de la Marató i les activitats que s’han anat fent relacionades al poble l’any passat i en els darrers temps, amb les Músiques dels discos dels diferents anys. Mentrestant, en un raconet, podies escriure els teus desitjos de cara a l’any 19. Passada una estona es va procedir al repartiment de la xocolata desfeta calentona i la coca de la Serra. Fins i tot es va poder repetir.

Ja de nit, amb els desitjos ben presents, vam pujar fins a la plaça, on hi havia l’arbre de nadal a punt per ser engalanat. Primer hi van posar les boles, després els desitjos i finalment la llum. Es van apagar els llums de la plaça i en un moment màgic es va encendre l’arbre de Nadal amb la resta de llums d’arbres, campanar i carrers.
Així va acabar la primera jornada dedicada a la Marató. La segona la tindrem al febrer, concretament el dia 10 amb la Festa de la Clotxa.

Agrair la vostra assistència i col•laboració!

----- Fotos cedides per: Joan Espantall i Iblama.