dilluns, 16 de gener del 2017

NADAL 2016

Fotos cedides: Madalena, Àngel i Iblama.

El primer símptoma que arribava el Nadal el vam tenir amb la col•locació dels llums als carrers i les cases. Qui més qui menys cadascú a casa seva va muntar un pessebre o va engalanar un arbre. La qüestió: estar a punt pel 24 a la nit. El poble enguany va incorporar un arbre que es va posar a tocar de la font a la plaça de l’església, mentre que un gran estel presidia el campanar. Un pessebre ben bonic va ser tota els dies l’església de sant Llorenç. Llums blaus i blancs es van alternar als nostres carrers. La loteria nacional va ser esquiva però el tió no va passar de llarg de Colldejou. El 24 a la nit les veïnes i els veïns vam sopar amb les nostres famílies a casa, per després atiar el tió per comprovar quins regals deixava. El bar ens va reunir a uns quants per acabar la festa.

El 25 va ser un dia de retrobaments i dinar plegats i el 26 vam celebrar sant Esteve, ja amb l’estómac queixant-se i amb les primeres grips emprenyant. L’any 2016 el vam deixar enrere a la plaça amb les campanades, el raïm i el cava; no sense tenir un record cap aquelles persones estimades que ens han deixat. I res, vam encarar el darrer tram de les festes amb ganes que el cole cada vegada s’acostés més i amb les ja tradicionals compres de darrera hora. Així, el dia 6 els reis van entregar els regals a la canalla en el nou casal remodelat.
Els nostres millors desitjos per aquest 2017!

- El qui ho vulgui pot enviar fotos de Nadal perquè surtin aquí i a la revista Lo Collet.